Таким чином, в школі проводилась системна робота по забезпеченню освітнього процесу кваліфікованими кадрами, проводилась робота з соціального захисту учителів. У наступному навчальному році слід посилити роботу з питань:
- знаходити можливості для матеріального стимулювання якісної роботи педагогів.
У 2022/2023 навчальному році в закладі освіти реалізовувалися практичні заходи щодо впровадження мовного законодавства, закріплення статусу української мови як державної. Відповідно до вимог статті 10 Конституції України у школі систематично проводилася робота щодо забезпечення державної політики всіх рівнів та дотримання чинного законодавства. Освітній процес здійснювався державною мовою.
Основними найважливішими напрямки діяльності педагогічного колективу закладу освіти були:
Таким чином, в школі проводилась спланована системна робота щодо впровадження мовного законодавства. В наступному навчальному році слід продовжити розпочату роботу і звернути особливу вагу на раціональність розподілу годин української мови у варіативній складовій навчального плану.
Відповідно до Закону України “Про Національну програму інформатизації”, Указів Президента України “Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні”, “Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій”, “Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти”, Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні (2015), від 23.03.2020 № 1/9-173 «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину», пріоритетними напрямками діяльності школи у 2022/2023 навчальному році щодо впровадження ІКТбули:
Головна меташколи в питанні впровадження сучасних інформаційних технологій- надання нового підходу до інформатизації системи освіти, що передбачає виконання наступних складових:
Упродовж 2022/2023 навчального року здійснено наступні заходи щодо інформатизації та комп’ютеризації школи:
Таким чином, в школі проводилась системна робота з впровадження ІКТ. Але серед значних недоліків слід назвати: володіння ІКТ повною мірою не всіма педагогічними працівниками.
У 2022/2023 навчальному році освітній процес закладу освіти був організований відповідно до затверджених в установленому порядку освітньої програми, навчального плану і річного плану роботи школи.
Відповідно до річного плану в грудні 2022 року та в травні 2023 року адміністрацією школи було здійснено аналіз виконання робочих навчальних планів і програм з навчальних предметів, під час яких враховувались особливості закінчення 2022/2023 навчального року та результати різних видів контролю (фронтального, класно-узагальнюючого, тематичного), а також характеру контролю (попереднього, поточного,перспективного).
Навчальний план закладу на 2022/2023 навчальний рік було складено на підставі рекомендацій листа Міністерства освіти і науки України “Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2022/2023 навчальний рік”, наказу Департаменту науки і Черкаської обласної державної адміністрації “Про затвердження робочих навчальних планів на 2022/2023 навчальний рік та режим роботи загальноосвітніх навчальних закладів Черкаської області”:
Навчальний план включав інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів, на предмети та курси за вибором, спецкурси, факультативи.
Предмети інваріантної та варіативної складової навчального плану викладалися за державними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання в закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році.
Під час перевірки виконання навчальних програм були проведені співбесіди з вчителями, перевірено ведення класних журналів, оформлені підсумкові звіти.
Результати перевірки показали, що виконання навчальних програм в 1-11-х класах у межах часу, відведеного навчальним планом закладу освіти на навчальний рік на вивчення предметів (кількість годин за програмою та фактична кількість використаних годин) практично співпадає, а саме:.
Виконання навчальних програм за 2022/2023 навчальний рік проаналізовано та узагальнено в наказі по школі від 30.05.2023 №29-А
Інваріантна і варіативна складові навчального плану використані повністю. Вчителі забезпечили виконання вимог програм щодо :
У відповідності з річним планом, перевіркою адміністрації були охоплені всі навчальні предмети і всі вчителі. Директор та заступники директора проводили педагогічні спостереження за якістю викладання з наступним проведенням аналізу відвіданих уроків та висновками, побажаннями й рекомендаціями. Всього адміністрацією школи було відвідано 12 уроків. Фронтально було перевірено стан викладання та рівень навчальних досягнень наступних предметів:
Результати перевірок узагальнено в наказах з основної діяльності по школі.
Таким чином, робота з реалізації освітньої програми та навчального плану повністю завершена. У наступному навчальному році слід звернути особливу увагу на раціональність розподілу годин інваріантної і варіативної складової навчального плану з урахуванням профільності і допрофільності навчання у школі.
Упродовж навчального року впроваджувалися в освітній процес Державні стандарти початкової, базової і повної загальної середньої освіти. В школі у 2022/2023 навчальному році було тимчасово зупинено організацію роботи щодо впровадження допрофільного та профільного навчання. Дільність педагогічного колективу у даному напрямку була призупинена.
Упродовж навчального року вдосконалювалася система оцінювання навчальних досягнень учнів, як засобу гуманізації освіти. З урахуванням особливостей викладання навчальних предметів було визначено доцільність поточного оцінювання у 1-4-х класах. Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4-х класів здійснювалось вербально, учнів 5-11-их класах – за 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів. Навчальні досягнення учнів при вивченні курсів за вибором оцінювались за 12-бальною шкалою оцінювання. При вивченні факультативних курсів – не оцінювались.
У 2022/2023 навчальному році традиційно освітній процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини, як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях.
Систематично здійснювався моніторинг навчальних досягнень учнів школи з метою запровадження профільного навчання та додаткових годин на вивчення окремих предметів.
Предмет викладання | Кількість вчителів | Вища категорія | І категорія | ІІ категорія | спеціаліст | З них мають звання | Прим. |
Початкові класи | 4 | - | 2 | 1 | 1 | - | |
Українська мова та література | 3 | - | 3 | - | - | - | |
| | | | | | | |
Англійська мова | 2 | - | 1 | - | 1 | - | |
Історія | 3 | - | 2 | 1 | - | - | |
Математика | 2 | 1 | 1 | - | - | 1 | |
Інформатика | 2 | 1 | - | 1 | - | - | |
Географія | 1 | 1 | - | - | - | 1 | |
Фізика | 2 | 1 | 1 | - | - | 1 | |
Біологія | 1 | 1 | - | - | - | 1 | |
Хімія | 2 | 1 | 1 | - | - | - | |
Трудове навчання | 1 | - | - | 1 | - | - | |
Музичне мистецтво | 1 | - | - | 1 | | - | |
Образотворче мистецтво | 1 | 1 | - | 1 | - | - | |
Основи здоровя | 1 | 1 | | - | - | 1 | |
Фізична культура | 1 | - | 1 | - | | - | |
Таким чином, якість навчальних досягнень учнів не зросла в порівнянні з минулим навчальним роком. Але серед значних недоліків у роботі вчителів-предметників слід зазначити, що 48% учнів школи мають середній рівень навчальних досягнень за 12-бальною шкалою. Слід розробити кожному вчителеві систему заходів, направлених на підвищення ефективності роботи педагогів в напрямку підвищення якості освіти.
Інклюзивне навчання
На виконання Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 №872 (зі змінами, внесеними Постановою КМ від 09.08.2017 №588), листа Міністерства освіти і науки України «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 року № 1/9 – 384, «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012 року № 1/9-675, Постанови КМУ від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», Постанови КМУ від 14.02.2017 № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами», Постанови КМУ від 15 листопада 2017 р. № 863 «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами», Наказу МОНУ від 01.02.2018 № 90, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.02.2018 за № 226/31678 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205», Наказу МОНУ від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»,Наказу МОНУ від 23.04.2018 № 414, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11.05.2018 за № 582/32034 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти», листа МОНУ від 05.02.2018 № 2.5-281 (Роз’яснення щодо тривалості уроків в інклюзивних класах і функціональних обов’язків асистента вчителя), Листа МОНУ від 08.08.2013 № 1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами», Листа МОНу від 26.06.2019 № 1/9-409 «Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання” , розпорядженню Кабінету Міністрів України від 14.04. 2021 р. № 366-р, методичним рекомендаціям МОН у 2022-2023 н.р., витягів з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство у 2022/2023 навчальному році були утворені класи з інклюзивним навчанням:
4 клас – 1 учениця із затримкою психо-мовленнєвого розвитку – Клинковська Владислава Миколаївна
Класний керівник - Мандибура Наталя Миколаївна
ДНЗ – 1 вихованець із затримкою психо-мовленнєвого розвитку – Ногін Сергій Іванович
Вихователь – Глущак Наталія Михайлівна.
Для організаційно-методичного забезпечення інклюзивного навчання були розроблені «Заходи по організації інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами», видані накази по школі: наказ «Про організацію інклюзивного навчання у 2022/2023 навчальному році» від 30.08.2021 №50, наказ «Про організацію інклюзивного навчання учениці 3 класу» від 30.08.2021 № 50-о, наказ «Про організацію інклюзивного навчання вихованця ДНЗ» від 31.01.2022 № 9, наказ «Про створення в школі команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами - учениці 4 класу Клинковської Владислави Миколаївни у 2022/2023 навчальному році» від 30.08.2021 № 50-а, наказ «Про створення в школі команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами - вихованця ДНЗ Ногіна Сергія Івановича у 2022/2023 навчальному році» від 31.01.2022 № 10.
Індивідуальний навчальний план для здобуття загальної середньої освіти за індивідуальною формою учениці 4 класу ОЗ “Боярський ліцей” Клинковської Влади на 2021/2022 навчальний рік складено з урахуванням Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 (із змінами), відповідно до таблиці 1Типової освітньої програми початкової освіти під керівництвом Р.Б.Шияна, затвердженої наказом МОН України від 08.10.2019 року №12732
Індивідуальний навчальний план для здобуття дошкільної освіти за індивідуальною формою вихованця ОЗ “Боярський ліцей” Ногіна Сергія на 2022/2023 навчальний рік складено з урахуванням Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 (із змінами), відповідно до Типової освітньої програми дошкільних закладів освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405) з навчанням українською мовою і вивченням мови національної меншини, погоджено на засіданні педагогічної ради школи протокол від 30.08 2021 № 1.
Для кожного учня з особливими освітніми потребами наказом було затверджено склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, до якої на постійній основі були залучені вчителі-предметники, які викладають у даному інклюзивному класі, та інші залучені фахівці. Команда супроводу в складі постійних учасників та залучених фахівців в активній співпраці з батьками учнів з особливими освітніми потребами розробили індивідуальні програми розвитку для кожної дитини та систематично проводили моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини.
Були затверджені адаптовані та модифіковані навчальні програми для реалізації інклюзивного навчання (протоколи засідань команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП від 28.08.2021 №1, від 16.09.2021 №2, від 10.01.2022 № 3).
Розклад навчальних та корекційно-розвиткових занять для учнів з особливими освітніми потребами був затверджений директором школи, погоджений директором Лисянського ІРЦ та батьками учнів.
Облік навчальних занять здійснювався в окремих журналах державного зразка. Корекційно-розвиткові заняття проводилися працівниками КОЗ “Боярський НВК” та Лисянського ІРЦ згідно навчального плану, облік занять здійснювався в окремих журналах.
Контроль за організацією інклюзивного навчання у класах та роботою вчителів-асистентів здійснювався поточно та щомісячно (проведення навчальних занять за розкладом, облік проведення занять та якість їх оформлення, перевірка журналів інклюзивного навчання, документації асистентів вчителів) заступником директора з навчальної роботи Калитенко О.В..
Контроль індивідуальних навчальних програм з предметів із відповідною їх модифікацією, перевірка та затвердження календарного планування, організація методичної роботи, щодо розвитку компетентностей педагогів інклюзивних класів, методичний супровід навчання учнів з ООП, аналіз результативності навчального процесу та рівень навчальних досягнень учнів здійснювався заступником директора з навчальнї роботи Калитенко О.В..
Навчання учнів здійснювалось з урахуванням особливостей освітніх потреб учнів на основі використання особистісно-орієнтованого підходу. Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснювалось згідно критеріїв оцінювання.
Питання організації інклюзивного навчання розглядались на нараді при директорові (грудень 2022 року, травень 2023 року).
Упродовж 2022/2023 навчального року постійно проводилася інформаційно-просвітницька робота та заходи щодо організації взаємодії та взаємопорозуміння між учасниками освітнього процесу, формування толерантного ставлення до учнів з ООП.
Учні з особливими освітніми потребами упродовж 2022/2023 навчального року залучалися до різноманітних виховних заходів шкільного, селищного рівнів.
Результати державної підсумкової атестації
Відповідно до частини 8 статті 12 Закону України «Про освіту», статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за № 8/32979, та підпунктів 1, 3, 4, 5 пункту 2 наказу Міністерства освіти і науки України від 22.08.2018 № 931 «Деякі питання проведення в 2022 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2018 за № 1030/32482, Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369, листа Міністерства освіти і науки України № 232 від 28 лютого 2022 року, відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 року № 338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації», пункту 3 розділу І, пункту 6 розділу IV Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за № 8/32979, та з метою збереження життя і здоров'я учнів в умовах воєнного стану.
З метою якісної організації проведення державної підсумкової атестації учнів 11-х класів у школі були проведені наступні заходи:
- оформлений стенд “ДПА/ЗНО – 2023”
- з педагогічними працівниками школи, з учнями та їх батьками було проведено у січні-червні 2023 року збори, наради, засідання щодо вивчення нормативних документів Міністерства освіти і науки України, Департаменту науки і освіти, селищного відділу освіти про порядок закінчення 2022/2023 навчального року та проведення державної підсумкової атестації.
Учні 11-х, 9-х та 4-х класів були звільнені від ДПА.
Незалежний мультипридметний тест з 10 випускників здавало 8.
На підставі вищевикладеного можна зробити висновки про рівень організації та проведення ДПА/ЗНО:
- в закладі було проведено належну роботу з підготовки до державної підсумкової атестації учнів 11-го класу;
- вчителі-предметники забезпечили виконання державних програм з навчальних предметів (частково матеріал викладався дистанційно);
- протягом ІІ семестру велося систематичне повторення навчального матеріалу з навчальних предметів;
- діяльність педагогічного колективу була спрямована на успішне завершення навчального року та проведення ЗНО, враховуючи особливості карантинних обмежень.
Виходячи з вищезазначеного, у 2022/2023 навчальному році слід продовжити роботу з підвищення якості підготовки учнів до ДПА, запроваджуючи різнорівневі тестові технології.
Участь випускників 11-го класу у ЗНО-2022
Упродовж 2022/2023 навчального року з випускниками 11-го класу проводилась системна планова робота з питань підготовки і участі у ЗНО-2023. Усі учні вчасно пройшли реєстрацію для учасників ЗНО, отримали відповідні посилання для допуску до участі у НМТ (особисті кабінети.) Протягом навчального року вчителями-предметниками була організована підготовка учнів до участі у ЗНО-2022 (НМТ). На уроках, а у березні – травні дистанційно, проводилось повторення навчального матеріалу, розроблялись і впроваджувались в освітній процес різнорівневі тестові завдання для учнів, були оформлені відповідні наочні матеріали (стенди) для інформаційної підтримки абітурієнтів.
Методична робота
У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив школи працював над реалізацією педагогічної теми “Реалізація особистісно орієнтованої системи навчання через формування ключових компетентностей учнів на основі використання методів активного навчання та виховання» та методичної теми: «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризма» відповідно до методичної теми міста.
На виконання Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Інструкції з обліку дітей та підлітків шкільного віку, інших нормативних документів Міністерства освіти і науки України заклад освіти створював оптимальні умови для забезпечення конституційного права кожного громадянина на доступну, безоплатну і якісну освіту, отримання молоддю повної загальної середньої освіти. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту, який відповідає сучасним нормативно-правовим документам, що регламентують діяльність загальноосвітніх закладів.
Методична робота педагогічного колективу була спрямована на створення оптимальних умов для підвищення професійної майстерності вчителів, передбачала систематичну колективну та індивідуальну діяльність, яка сприяла підвищенню рівня методичної і фахової компетентності педагогічних працівників школи, впровадження в практику досягнень педагогічної науки, інноваційних освітніх технологій, передового досвіду, а саме:
- створення умов для розвитку інноваційної діяльності, педагогічної ініціативи вчителів для забезпечення рівного доступу кожної дитини до якісної освіти та отримання повної загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів;
- оновлення освітнього процесу шляхом активного впровадження інноваційних технологій та поглиблення науково-теоретичної роботи;
- підвищення професійної компетентності вчителів;
- інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань педагогіки, психології, фахових дисциплін, оволодіння технологіями пошуку і опрацювання необхідної інформації в Інтернеті та залучення учителів до використання інформаційних ресурсів;
- сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної методичної роботи з метою безперервного підвищення кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності.
Робота над єдиною методичною темою підняла на більш високий рівень теоретичну підготовку кожного вчителя, надала чіткості, цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів, активізувала форми методичної роботи.
У 2022/2023 навчальному році основними формами методичної роботи з педагогічними працівниками школи були: педагогічна рада, методична рада, методичні об’єднання вчителів-предметників, методичне об’єднання класних керівників, інструктивно-методичні наради, науково-практичні, творчі групи, методичні студії, методичні івенти, курси підвищення кваліфікації, атестація, самоосвіта.
Пріоритетні напрямки діяльності школи реалізовувались шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій, методики активного і інтерактивного навчання і виховання учнів, компетентнісного підходу до навчання школярів. Значна увага приділялась підвищенню якості навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників школи, організації роботи з обдарованими та здібними учнями, здійснення моніторингу якості освіти у закладі.
Всі напрямки освітнього процесу координувала методична рада
Упродовж року в школі працювали такі методичні об’єднання:
- Учителів предметів гуманітарно-естетичного циклу (керівник Маловічко С.М.
- Учителів предметів природничо-математичного циклу (керівник Шимко Л.П.)
- Учителів початкових класів (керівник Демчук Т.І.)
- Класних керівників (керівник Титаренко М.В.)
Методичні об’єднання відігравали головну роль в реалізації головних завдань та методичної проблеми школи. На засіданнях ШМО обговорювались питання результатів ДПА, ЗНО, контрольних робіт учнів, надавалась методична допомога педагогам, що атестуються тощо. На заключних підсумкових засіданнях шкільних методичних об'єднань зроблений аналіз їх роботи за рік, складені проекти планів роботи на наступний навчальний рік.
У школі функціонує методичний кабінет, в якому знаходиться методична література, нормативно-правова база, наробки прогресивного досвіду учителів школи, області, держави, методичні журнали, газети. Цей матеріал допомагає учителям у підготовці до уроків, занять самоосвітою.
Уже кілька років в школі працює творча лабораторія «Джерело натхнення». Вона виконала поставлені завдання на цей рік повністю, бо створювала і забезпечувала оптимальні умови для традиційних і нетрадиційних форм навчання учителів, що сприяло самовираженню особистості, розкриттю її природних нахилів і здібностей, вивчалися і застосовувалися на практиці інноваційні освітні технології, психолого-педагогічні наукові досягнення, знайомилися з ефективним педагогічним досвідом. Матеріали роботи творчих груп учителів зібрані і зберігаються в методичному кабінеті школи.
Традиційно в школі проходить фестиваль педагогічної майстерності вчителів, де педагоги діляться досвідом своєї роботи, запозичюють методичні цікавинки у колег. Упродовж грудня – лютого 2022/2023 навчального року в рамках фестивалю були проведені такі відкриті уроки та виховні заходи
Педагоги школи щорічно беруть участь у Фестивалі «добрих практик» (сайтів, блогів тощо).
Участь у таких заходах дає можливість вчителеві професійного зростання та самовдосконалення, підвищує рівень самооцінки педагогів та мотивації до роботи.
Створені і успішно діють персональні сайти учителів
На початку навчального року було здійснено аналіз якісного складу педагогічного колективу та визначені напрямки роботи кожного підрозділу щодо підвищення педагогічної майстерності та фахового рівня вчителів.
За цей навчальний рік повністю реалізований план проходження учителями курсів підвищення кваліфікації
Здійснювалось планове проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Реалізований план проходження педагогічними працівниками атестації. Було проатестовано таких педагогічних працівників:
- Калитенко Оксана Василівна, вчитель історії, права, громадянської освіти, мистецтва відповідає займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Мандибура Наталія Миколаївна, вчитель початкових класів відповідає займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Ніщименко Ольга Олександрівна, вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури відповідає займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»;
- Костенко Оксана Григорівна, вчитель початкових класів відповідає займаній посаді та раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії»;
- Титаренко Марія Вікторівна, вчитель історії, музичного мистецтва, мистецтва відповідає займаній посаді та відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії»;
- Журавель Любов Миколаївна, вихователь гпд, асистент вчителя відповідає займаній посаді та присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії». Нагородити грамотою відділу освіти Лисянської селищної ради.
Результати атестації продемонстрували обізнаність вчителів в питаннях чинного законодавства в галузі освіти, навчально-методичного забезпечення предмету, який викладається, ведення шкільної документації, психолого-педагогічної та методичної літератури, нових освітніх технологіях та методиках щодо організації освітнього процесу. Матеріали атестації узагальнені у вигляді портфоліо досягнень педагогічних працівників, що зберігаються у методичному кабінеті школи.
Атестаційна комісія підготувала узагальнений висновок про педагогічну та методичну діяльність кожного вчителя, що атестувався, склала протоколи оцінювання системи і досвіду роботи. Підсумки атестації педагогічних працівників школи у 2022/2023 навчальному році відображено у наказі «Про підсумки атестації педагогічних працівників у 2023 році» від 28.03.2023 № 19.
У школі склалася певна система роботи по проведенню предметних тижнів,які охоплюють позакласною роботою всіх учнів. Всі матеріали тижнів зібрані в методичному кабінеті школи, а їх проведення – узагальнено наказами по школі.
Згідно з річним планом роботи школи на 2022/2023 навчальному році проведені всі педради, малі педради, наради при директорові та його заступниках.
Упродовж року в школі здійснювався моніторинговий підхід до якості навчальних досягнень учнів, взагалі всього освітнього процесу, а саме: моніторинг результатів ЗНО, моніторинг діяльності шкільних методичних об'єднань, моніторинг роботи з обдарованими учнями, моніторинг рівня знань, умінь та навичок учнів з української мови, математики. Це давало змогу здійснювати порівняльний аналіз різних ділянок роботи, робити певні висновки і вживати необхідних заходів.
Упродовж навчального року в школі були створені необхідні умови для підвищення теоретичного професійного рівня кожного члена педагогічного колективу. Враховуючи науково-методичні проблеми педагогічного колективу та методичних об’єднань, кожен вчитель обрав власну методичну проблему, над якою працював, впроваджуючи її в практику роботи та вдосконалюючи свою майстерність. Теоретичні роботи, конспекти відкритих уроків, позакласних заходів, кращі роботи учнів зібрані в індивідуальні портфоліо системи роботи вчителів, які знаходяться в методичному кабінеті.
Значна увага приділялась оволодінню інноваційними формами та методами навчання, компетентнісному підходу до викладання навчальних предметів, вивченню та застосуванню нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо, удосконаленню форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації освітнього процесу, новітніх освітніх технологій та передового педагогічного досвіду;
В умовах карантинних обмежень, пов’язаних з пандемією COVID – 2021, учителі освоїли і успішно застосовували засоби дистанційного навчання (месенджери Viber, Telegram, онлайн-платформи Google Classroom, «На урок», «Всеосвіта» тощо). Це дало можливість успішно виконати всі навчальні програми у повному обсязі.
На початку 2022/2023 навчального року було організовано діяльність шкільних методичних студій та творчих груп педагогів «Педагог-майстер», «Педагог-професіонал». В методичному кабінеті постійно функціонувала виставка педагогічних знахідок груп учителів, тісний зв’язок підтримувався протягом року із шкільною бібліотекою щодо ознайомлення з новинками психолого-педагогічних та фахових видань.
На початку навчального року було здійснено аналіз якісного складу педагогічного колективу та визначені напрямки роботи кожного підрозділу щодо підвищення педагогічної майстерності та фахового рівня вчителів.
У зв’язку з практичною спрямованістю навчання продовжено роботу щодо оснащення необхідним сучасним обладнанням та навчально-методичним забезпеченням навчальних кабінетів школи.
Дирекція школи, педагогічний колектив постійно працюють над більш досконалим володінням інформаційно-комунікаційними технологіями, широко використовують в своїй роботі можливості всесвітньої мережі ІНТЕРНЕТ (матеріали офіційних сайтів Міністерства освіти і науки України). З 2012 року школа має свій сайт, де висвітлюються досягнення педагогічного та учнівського колективу та проблеми розвитку освіти в школі.
Аналіз стану методичної роботи у 2022/2023 навчальному році в школі дає підставу вважати, що процес реалізації педагогічним колективом загальношкільної методичної проблеми здійснювався на належному науково-теоретичному та методичному рівні. Проте є ще важливі питання, на розв’язання яких мають бути спрямовані зусилля педагогічного колективу в наступному навчальному році.
Підводячи підсумки методичної роботи в школі, слід зазначити, що вона сприяла реалізації проблемної теми школи і поставлених завдань перед колективом на 2022/2023 навчальний рік, професійному зростанню педагогів, підвищенню якості знань, умінь та навичок учнів, активізації роботи з обдарованими дітьми та тими, хто потребував постійної уваги і контролю з боку школи, громадськості.
В наступному 2023/2024 навчальному році слід:
- Освітній процес спрямувати на підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів шляхом посилення індивідуалізації та диференціації освітньої діяльності, свідомого вмотивованого ставлення до навчання кожного учня, роботу з обдарованими дітьми ( в тому числі дистанційно);
- Працювати в напрямку забезпечення наступності між початковою, основною та старшою школою, враховуючи психологічні особливості та рівень пізнавальної діяльності учнів різних вікових груп, враховуючи вимоги Державних стандартів початкової і базової та повної загальної середньої освіти;
- Створити належні умови для поступової адаптації учнів 1-х класів до навчання у школі І ступеню (НУШ), учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеню та учнів 10-х класів – у школі ІІІ ступеню;
- Вдосконалювати організаційно-методичну роботу з підготовки та участі випускників 2024 року в ДПА, ЗНО спрямувавши її на високий результат;
- Працювати в напрямку підвищення рівня професійної майстерності та мобільності педагогічних працівників в умовах неперервної освіти;
- Продовжити вивчення та узагальнення ефективного досвіду роботи вчителів, організувати роботу педагогів в рамках методичних студій;
- Сприяти втіленню в практику роботи педколективу новітніх освітніх технологій, оволодівати інструментами дистанційного навчання;
- Шкільному методкабінету продовжити створення банку освітніх технологій, прогресивного педагогічного досвіду.
- Продовжити роботу з моніторингу якості освіти, що сприяє результативності роботи педколективу.
Робота з обдарованими та здібними учнями
Головною метою Концепції розвитку Опорного закладу «Боярський ліцей» Лисянської селищної ради Черкаської області творча особистість, чому і підпорядкована індивідуальна робота з обдарованими дітьми. На підставі річного плану роботи закладу освіти, у серпні 2022 року було сплановано систему заходів щодо роботи з обдарованими дітьми та талановитою молоддю школи, поновлено банк даних про обдарованих та здібних учнів школи.
У річний план роботи внесено розділ: “Робота з обдарованими та здібними учнями” й визначено мету: “Розвиток самостійності учнів у науково–дослідницькій діяльності шляхом індивідуальної роботи з обдарованими дітьми, активізація процесів самовираження, самореалізації та саморегуляції” та завдання: створення науково обґрунтованих умов для безперервного інтелектуального розвитку учня; формування в учнів різних вікових груп навичок до самостійної дослідницької роботи.
Близько 40 учнів школи упродовж жовтня 2022 року взяли участь у І етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. 10 учнів взяли участь у ІІ етапі олімпіад. 3 з них стали переможцями ІІ етапу.
Переможці ІІ етапу олімпіад із навчальних предметів:
Рік | Кількість учнів | Початковий рівень | % | Середній рівень | % | Достатній рівень | % | Високий рівень | % |
2018/2019 | | | | | | | | | |
2019/2020 | | | | | | | | | |
2020/2021 | 87 | 4 | 4 | 35 | 40 | 38 | 43 | 10 | 11 |
2021/2022 | 90 | 4 | 4 | 42 | 42 | 36 | 36 | 8 | 8 |
2022/2023 | 93 | 12 | 12 | 73 | 73 | 30 | 30 | 8 | 8 |
| | | | | | | | | |
Супрун С.. приймала участь в обласному етапі олімпіади з біології та зайняла ІІІ місце
І етап конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої акдемії наук (учасники селищного етапу)
ПІБ учня | Клас | Предмет | Місце |
Журавель Ю. | | Біологія | ІІ місце |
Супрун С. | | Біологія | І місце |
Водяніцький А. | | Інформатика | ІІ місце |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
Творчі конкурси учнів (переможці міського етапу)
ПІБ учня | Клас | Секція | Місце | Учитель |
| | | | |
| | | | |
Учні школи завжди беруть активну участь у міжнародному інтерактивному конкурсі з математики «Кенгуру»; у Міжнародному інтерактивному конкурсі з природознавства «Колосок»; у Міжнародному інтерактивному конкурсі з англійської мови «Гринвіч», Міжнародному інтерактивному конкурсі з мови та літератури «Соняшник».
Під час карантинних обмежень, пов’язаних із пандемією COVID – 2022 та військовим станом, робота з обдарованими і здібними учнями проводилась дистанційно.
Та поряд з позитивним у роботі з обдарованими та здібними дітьми є певні недоліки, які слід врахувати і спланувати їх усунення у 2022/2023 навчальному році:
- недостатньо ефективна та якісна підготовка учнів до міських та обласних олімпіад та турнірів;
- не досить ефективно працюють гуртки, секції та факультативи;
- недостатньо проводиться робота вчителів-предметників щодо залучення здібних та обдарованих дітей до участі в науково-дослідницькій роботі Малої академії наук;
- несистематично проводиться позакласна робота з предметів: вікторини, конкурси, КВК, інтелектуальні ігри тощо;
- не досить організовано проводяться предметні тижні методичних об’єднань вчителів-предметників;
- недостатньо масовою була участь учнів у дистанційних конкурсах під час карантинних обмежень.
Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів
У зв’язку з практичною спрямованістю навчання продовжено роботу щодо оснащення необхідним сучасним обладнанням та навчально-методичним забезпеченням навчальних кабінетів школи. В закладі освіти функціонують 23 навчальних кабінети, з них: 4 кабінети початкової школи, 15 предметних кабінетів та класних кімнат, 2 майстерні, 1 спортивний зал Кабінети відповідають нормативним та санітарно-гігієнічним вимогам, Положенню про навчальні кабінеті загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 № 601, а саме:
- естетичний вигляд кабінету;
- відповідність навчально-матеріальної бази сучасним вимогам;
- навчально-методичне забезпечення кабінету;
- систематизація та каталогізація матеріалу;
- наявність інформаційного забезпечення;
- національне виховання;
- готовність до переходу на новий зміст і структуру навчання (профільне навчання);
- організація безпеки життєдіяльності;
- мова ведення документації;
- наявність паспорту навчального кабінету;
- перспективний план поповнення кабінету обладнанням.
В кабінетах, класних кімнатах вчителями та батьками зроблені капітальні та ґрунтовні поточні ремонти, після яких кабінети набули новий естетичний вигляд, відповідають сучасним вимогам. Складені паспорти кабінетів відповідно до сучасних вимог. Окрім того, кабінети забезпечені навчально-методичною літературою, в достатній кількості матеріалами для реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання, матеріалами для індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його методичного рівня. В кожному кабінеті представлені творчі роботи учнів, матеріали до тематичного оцінювання, різнорівневий дидактичний матеріал, постійні та динамічні експозиції тощо.
В наступному навчальному році слід продовжити роботу по сповненню матеріально-технічної бази кабінетів навчальним приладдям та ТЗН, спланувавши роботу по залученню позабюджетних коштів.
ПІБ учня | Клас | Конкурс | Місце | Учитель |
Всильченко В. | 10 | Конкурс з української мови імені Яцика | ІІІ | Ніщименко О.О. |
Васильченко В. | 10 | Конкурс з української мови імені Т.Шевченка | ІІІ | Ніщименко О.О. |